Archiwum miesięcznika
MIESIĘCZNIK WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
Numer 10/2011
Zbigniew SCHINOHL, Wiesław KOPIEC
Z prac okręgowych urzędów górniczych Działania podejmowane przez OUG w Rybniku dla poprawy jakości świadczonych usług, w tym wprowadzenie systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym
Dla stałego dążenia do świadczenia usług o najwyższej jakości w dniu 1 marca 2006 r. w Okręgowym Urzędzie Górniczym w Rybniku wprowadzono system zarządzania jakością, zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2001. W jego ramach przeprowadzono szereg działań, zmierzających do poprawy jakości świadczonych usług, w tym: wdrożenie komputerowej aplikacji „Zadania” usprawniającej obieg dokumentów, dostosowanie infrastruktury urzędu do wymagań Klientów, wyposażenie w sprzęt pomiarowy. Ostatnią inicjatywą w zakresie poprawy jakości świadczonych usług było wprowadzenie w grudniu 2010 r., Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym (SPZK). Pomimo, że zjawisko korupcji w urzędzie nie miało miejsca, uzasadnione było przeciwdziałanie potencjalnym zagrożeniom. Przedstawiciel Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. w Warszawie, przeprowadził audit certyfikujący, który potwierdził poprawność jego funkcjonowania. W dniu 22 marca 2011r. Okręgowy Urząd Górniczy w Rybniku uzyskał certyfikat nr K-12/1/2011 tego systemu